با قابلیت تگ خرید (یا فروش) که به اینستاگرام اضافه شده، حالا کسب و کارهای مختلف میتوانند راحتتر اقدام به فروش محصولات خود کنند. در گذشته اگر میخواستید کالا یا محصول خود را به مخاطبان اینستاگرام بفروشید، میبایست از لینک در بایو (Bio) یا استوری استفاده میکردید، اما حالا این امکان فراهم شده تا از داخل خود پستها، محصولات را به فروش برسانید.
اینستاگرام با داشتن بیش از نیم میلیارد کاربر فعال ماهانه و همچنین بیشتر از نیم میلیون تبلیغ دهنده، بازار بسیار بزرگ و مناسبی برای خرید و فروش است و قابلیت تگ خرید باعث شده تا روند این کار به مراتب سادهتر شود. در این مقاله قصد داریم مزایای استفاده از تگ خرید و همینطور روش استفاده از این ویژگی در پستهای اینستاگرام را توضیح دهیم. با ما همراه باشید.
چرا باید از قابلیت تگ خرید اینستاگرام استفاده کنید؟
اضافه شدن قابلیت تگ خرید، یک قدم دیگر برای تبدیل اینستاگرام به یک پلتفرم مناسب برای تجارت است. با استفاده از این ویژگی، کاربران این شبکه اجتماعی میتوانند بدون خارج شدن از محیط اپلیکیشن، اقدام به خرید کنند. از کنار این ویژگی به سادگی عبور نکنید. طبق آمارها، حدود ۸۰ درصد از کاربران ۸۰۰ میلیون نفری اینستاگرام حداقل یک حساب که از قابلیت تگ خرید استفاده میکند را دنبال کردهاند و ۲۰۰ میلیون کاربر، روزانه از یک یا چند حساب فروشگاهی یا تجاری بازدید میکنند.
اگر کسب و کارها فهرستی از محصولات خود تهیه و به روشی که در ادامه توضیح داده میشود، به اکانت خود متصل کنند، میتوانند به راحتی هر چه تمامتر، محصولات را در پستهای خود تگ کنند و این کار به آسانی تگ کردن یک فرد در یک پست خواهد بود.
در اکانتهای تجاری یا Business، پستهایی که قابلیت خرید داشته باشند با یک آیکون کوچک شبیه زنبیل خرید در گوشه بالا سمت راست نشان داده میشوند. سپس با لمس کردن روی این پستها، قیمت و سایر مشخصات محصول نمایش داده میشود. این ویژگی باعث میشود تا کسب و کارهای مختلف بتوانند فالوورهای خود را به مشتری تبدیل کنند.
چطور تگ خرید را به پستهای اینستاگرام اضافه کنیم؟
برای اضافه کردن قابلیت تگ فروش به پستها، ابتدا باید یک سری مراحل را طی کنید. اما قبل از توضیح این مراحل، بهتر است بدانید که این ویژگی چه پیشنیازهایی دارد. این پیشنیازها عبارتند از:
- شما باید در کشوری باشید که اینستاگرام در آنجا از قابلیت تگ خرید پشتیبانی میکند. ابتدا تعداد معدودی از کشور در این فهرست قرار داشتند، اما حالا تعداد آنها افزایش پیدا کرده و به زودی در تمام نقاط جهان میتوان از این قابلیت استفاده کرد.
- باید یک اکانت تجاری یا Business در اینستاگرام داشته باشید.
- جدیدترین نسخه این اپلیکیشن را نصب کنید.
- کسب و کار شما باید حتما کالای فیزیکی بفروشد و از قوانین تجاری اینستاگرام پیروی کند.
- اکانت تجاری شما در اینستاگرام باید به فهرستی از محصولات شما در فیسبوک متصل شود. این کار را میتوان از بخش Business Manager فیسبوک یا از طریق Shopify و BigCommerce انجام داد.
اگر پیشنیازهای بالا را داشته باشید میتوانید کانال فروش اینستاگرام خود را به صورت رایگان به فروشگاههای Shopify و BigCommerce اضافه کنید و پس از آنکه کانال شما به تایید رسید، با انتخاب گزینه Shopping در قسمت Business Settings اپلیکیشن اینستاگرام، قابلیت تگ خرید را فعال کنید.
How-do-I-add-a-shopping-tag-to-my-Instagram-posts?
در ادامه نحوه اتصال اکانت اینستاگرام به فهرست کالاها در فیسبوک و همچنین سایر مراحل برای اضافه کردن تگ خرید به پستها را شرح میدهیم:
-
با استفاده از Facebook Business Manager فهرستی از کالاها در فیسبوک ایجاد کنید:
ابتدا باید فهرستی از کالاهایی که قصد فروششان را دارید در فیسبوک ایجاد کنید. این فهرست در واقع یک فایل است که در Facebook Business Manager ایجاد میشود. برای ساخت این فهرست باید به Business Manager همان صفحه فیسبوکی بروید که به اینستاگرام شما متصل شده است. در آنجا به بخش تنظیمات رفته و سپس روی People and Assets کلیک کنید. بعد روی Catalogs بزنید و پس از آن روی + Add و در ادامه روی Create a New Product Catalog کلیک کنید.
باید برای فهرست محصولات خود یک نام انتخاب کنید و نوع محصولاتی که میخواهید در آن قرار دهید را مشخص کنید. فهرست محصولات شما حتما باید به طور دائمی با صفحه فیسبوکتان همگامسازی شود تا توضیحات مربوط به محصولات و قیمت آنها دقیق و درست باشند.
-
فهرست کالاها را به حساب اینستاگرام خود متصل کنید:
وقتی مراحل بالا را انجام دادید، حساب شما توسط اینستاگرام مورد بررسی قرار میگیرد و ممکن است طی چند ساعت یا حتی چند روز به تایید برسد. زمانی که اکانت شما به تایید رسید، یک نوتیفیکیشن دریافت میکنید که نشان میهد برای انتشار پستهای دارای قابلیت فروش در پیج خود آماده هستید.
حالا باید فهرست محصولات خود را به اینستاگرام متصل کنید. برای این کار از بخش تنظیمات اینستاگرام به قسمت Shopping بروید و سپس روی Products بزنید. در این قسمت میتوانید فهرست محصولات خود را انتخاب کنید و در پایان روی Done بزنید.
-
عکسهای محصولات خود را آپلود کنید:
پس از اینکه تمام کارهای بالا را انجام دادید، اضافه کردن تگ فروش روی پستهای مختلف به آسانی آب خوردن است! کافی است عکس مورد نظر خود را (که معمولا تصویری از خود محصول است) آپلود کنید و پس از انتخاب فیلتر و افکت مناسب، دکمه Next را بزنید.
- در صفحه تنظیمات پست، روی Tag Products کلیک کنید:
وقتی قابلیت تگ خرید را روی پیج خود فعال کرده باشید، میتوانید گزینه تگ کردن محصولات را در بخشی که کپشن پست را وارد میکردید ببینید. در این قسمت باید نام محصولی که میخواهید تگ کنید را در کادر جستجو وارد و سپس آن را انتخاب کنید. وقتی کار به پایان رسید، روی Done کلیک کنید و پست را به انتشار برسانید.
پستهایی که با قابلیت تگ خرید منتشر میشوند شبیه پستهای عادی هستند، منتها با لمس کردن روی عکس آنها، اطلاعات محصول و قیمت آن به صورت پاپ-آپ ظاهر میشود. شما میتوانید برای هر پست تکعکسی تا ۵ محصول و برای پستّهای چندعکسی تا ۲۰ محصول را تگ کنید. همچنین امکان اضافه کردن محصولات به پستهای قدیمیتر هم وجود دارد.
- سربرگ Shop را در پیج اینستاگرام خود فعال کنید:
زمانی که حداقل ۹ پست با قابلیت تگ فروش منتشر کرده باشید، یک سربرگ جدید با عنوان Shop در پروفایل اینستاگرام شما ظاهر میشود که در آن میتوانید فقط پستهای فروشگاهی خود را مشاهده کنید.
Check-the-statistics-for-your-store-posts
آمار مربوط به پستهای فروشگاهی خود را بررسی کنید
اکانت تجاری اینستاگرام امکان بررسی و آنالیز پستهای فروشگاهی را در اختیار کاربران میگذارد. از این طریق شما میتوانید ببینید که چند نفر از پستهای مربوط به محصولات شما بازدید کردهاند و چند نفر با کلیک روی تگها، وارد صفحه محصولات شدهاند. این اطلاعات کمک میکنند که بدانید فالوورهای شما معمولا از چه نوع محصولاتی بیشتر استقبال میکنند.
در واقع از زمانی که شروع به فروش محصولات خود در پیج اینستاگرام میکنید باید تمام متغیرها را بررسی کنید تا به بهترین نتیجه ممکن برسید. باید ببینید که چه نوع عکسهایی بیشتر منجر به خرید میشوند یا تعداد مناسب تگهای خرید در هر پست چند تا است. در مجموع چندان مهم نیست که چه نوع کالایی میفروشید؛ قابلیت آنالیز اینستاگرام به شما کمک میکند تا بفهمید مخاطبتان به دنبال چه چیزی است. از این طریق میتوانید محتوای پیج خود را ارتقا دهید و علاوه بر جذب ترافیک بیشتر، به فروش بالاتر هم دست پیدا کنید.اگر در این فرایند پیچیده دچار مشکل شدید می توانید از مشاوران حرفه ای ما در الو اینستا کمک بگیرید.
شما میتوانید انواع خدمات بازدید اینستاگرام را با بهترین قیمت خریداری نمایید. برای خرید کلیک کنید.
برای خرید فالوور ارزان خرید لایک خرید کامنت و… کلیک کنید.